آسافوتیدا گیاهی با طبیعت بسیار گرم و نسبتا خشک  است که خاصیت درمان بسیار زیادی دارد و از هزاران سال پیش در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

به گزارش سپتا، آسافوتیدا یک گیاه بسیار مفید و دارای خواص و فواید فوق العاده‌ای است، از این داروی گیاهی به عنوان خوراکی نیز استفاده می‌شود. آسافوتیدا خواص بی‌نظیر و معجزه آسایی در گیاه درمانی مدرن و طب سنتی  از جمله درمان نفخ و بیماری‌های گوارشی، آسم، فشارخون، سردرد، دردهای قاعدگی، سردرد، گزش نیش حشرات، بیماری‌‌های پوست و مو ، صرع و … دارد که جزییات آن را در این گزارش می‌خوانید.

                                                                                                     کمک به کاهش نفخ و دیگر مشکلات شکم

آسافوتیدا داروی قدیمی برای درمان مشکلات معده از جمله گاز، نفخ، سندروم روده تحریک پذیر IBS، کرم روده و نفخ شکم است و به خاطر خواص ضدالتهابی و ضد اسپاسمی به کاهش چنین بیماری‌هایی کمک می‌کند. به طور روزانه با اضافه کردن آن به غذا از خواص آسافوتیدا بهره ببرید.

                                                                                                                                     کمک به تسکین آسم

این گیاه  در تسکین اختلالات تنفسی مانند آسم، برونشیت، سرفه های خشک به دلیل اثرات ضد ویروسی و ضد التهابی وآنتی‌بیوتیکی آن موثر  و همچنین در تسکین گرفتگی سینه و بیرون آمدن خلط موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیری را با استفاده از آب و آسافوتیدا آماده کنید و روی سینه بمالید هم چنین می‌توان از آسافوتیدا و پودر زنجبیل خشک همراه مقداری عسل در تسکین مشکلات تنفسی استفاده کرد.

                                                                                                                                                 پایین آورن فشارخون

آسافوتیدا در رقیق کردن خون موثر و ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند. چراکه حاوی کومارین  ترکیبی است که به بهبود جریان خون کمک و در نتیجه از تشکیل لخته خون جلوگیری می‌کند.

                                                                                                          تسکین درد های قاعدگی

قاعدگی برای اغلب زنان دردناک است با این حال، ممکن است آسافوتیدا با تسکین درد و گرفتگی عضلات شکم، کمر به شما کمک کند. رقیق کننده خون طبیعی است، به جریان خون بدون آسیب زدن به بخشی از بدن شما کمک می‌کند. همچنین با افزایش ترشح و جریان خون  باعث تسکین درد می‌شود. بدین منظور می توان مقدار کمی نمک، پودر شنبلیله و کمی نمک را در یک فنجان مخلوط کرده و آن را در طول دوره های مختلف مصرف کرد.

                                                                                                          درمان گزیدگی و نیش حشرات

این گیه به عنوان یک پادزهر طبیعی برای جای گزش و نیش حشرات عمل می‌کند. برای درمان گزش حشرات می‌توان از مخلوط سیر با آسافوتید در موضع آسیب دیده استفاده کرد.

                                                                                                                          درمان آکنه    

خواص ضد التهاب آسافوتیدا تولید آکنه را کاهش می‌دهد درحالی که خواص ضد باکتری آن، مانع رشد جوش‌ها و آکنه می‌شود برای این کار لازم است که آسافوتیدا را به گلاب اضافه و روی موضع آسیب دیده اعمال کنید. این گیاه همچنین به درخشان کردن پوست نیز کمک شایانی می‌کند و با  افزایش اکسیژن‌رسانی  به بافت‌های صورت موجب درخشش پوست می‌شود . م‌توان با مخلوط کردن این گیاه  با آب و گلاب  و مقداری پودر چوب صندل و تکرار آن به نتیجه دلخواه رسید.

                                                                                                        سفید کردن پوست و جلوگیری از پیری

این ادویه گیاهی باعث ایجاد یک عامل ضد پیری می‌شود. این روش خوبی برای کاهش چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های سالخوردگی از روی صورت است آسافوتیدا می تواند با گلاب و گل سرشوی ترکیب شود تا یک ماسک صورت ضد چین و چروک موثر ایجاد کند این گیاه به عنوان یک عامل سفید کننده نیز کاربرد دارد و باعث درخشندگی پوست  بهبود خال‌های تیره و کاهش آکنه و چربی پوست می‌شود این کار به طور طبیعی تولید تیروزین در پوست را مختل می‌کند. تیروزین تولید ملانین در پوست انسان را افزایش می‌دهد که منجر به تیرگی پوست، پیری زودرس پوست می‌شود. آسافوتیدا تولید تیروزین را کنترل و در نتیجه، می‌توانید یک پوست بدون لکه و درخشان و جوان را با استفاده از ماسک های صورت آسافوتیدا داشته باشید.

                                                                                                                                                    درمان آکنه و میخچه

آسافوتیدا به غیر از اصلاح پوست از لک، همچنین برای درمان آلرژی های پوست و میخچه‌ها استفاده می‌شود . آلرژی‌های پوستی مختلف ناشی از تابش خورشید یا خشکی با استفاده از آسافوتیدا در عرض چند هفته استفاده درمان می‌شوند.

                                                                                             کنترل ریزش مو، نرم کننده و حافظ پوست سر

آسافوتیدا بافت مو را بهبود می بخشد همچنین از مو در برابر ریزش موی طبیعی محافظت می کند. بنابراین به عنوان راه حلی برای طاسی مغز مردان و موهای کم پشت در زنان مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید به دنبال تقویت فولیکول مو و کنترل شوره سر در فواید آسافوتیدا باشید چون ریزش مو را کنترل و باعث ضخیم ترشدن مو می شود. آسافوتیدا می‌تواند برای موهای مجعد و خشک به دلیل خواص مرطوب‌کنندگی که دارد  یک شگفتی ایجاد کند. تهیه ماسک ماسک مو با ماست، روغن بادام و آسافوتیدا و استفاده از آن به مدت یک ساعت روی مو موجب نرم کنندگی آن شده و به مو لطافت می‌بخشدف فولیکول‌های مو را افزایش داده و PH  و سطح نرمال پوست سر را حفظ می‌کند. هم چنین  از پوست سر در برابر عرق، چربی و آکنه محافظت کرده و به طور طبیعی مشکلات پوست سر مثل آکنه، چربی، شوره سر و خشکی را از بین می‌برد. در نتیجه مقاومت کلی مو، بافت و کیفیت آن بهبود می یابد.

                                                                                                       خاصیت ضد سرطانی و ضد سر درد

آسافوتیدا پتانسیل عمل به عنوان یک عامل ضد سرطانی را دارد. و دارای اثرات ضد توموری در مورد سرطان پستان است . این گیاه با داشتن خواص ضد التهابی، التهاب رگ‌های خونی را در سر کاهش داده  و باعث تسکین سردرد می‌شود. اگر چه مکانیزم دقیق تسکین درد هنوز کمی مرموز است، اما به عنوان یک مسکن ایمن برای طیف وسیعی از سطوح درد ، از درد مزمن ناشی از آسیب و یا جراحی تا درد قولنج در کودکان توصیه شده است.

                                                                                                             افزایش  و بهبود بهداشت باروری

یکی از کاربردهای باستانی آسافوتیدا استفاده از آن به عنوان محرک جنسی است و نشانه های ناتوانی یا ناباروری زنان و مردان را از بین می‌برد. با تحریک فعالیت هورمونی و افزایش انرژی ، جریان خون را تسهیل می‌کند و به راحتی در دسترس است و هیچ عارضه جانبی ندارد. با توجه به اینکه پروژسترون یکی از مهم‌ترین عناصر برای بهداشت باروری زنان است و آسافوتیدا تولید این هورمون حیاتی را تحریک می‌کند. این امر می تواند به افزایش ایمنی مادران باردار از طریق جلوگیری از تولد زودرس، خونریزی بیش از حد، و نازایی نیز کمک کند در حالی که علائم برای زنان به طور کلی کاهش می‌یابد.

                                                                                                                                  جلوگیری از بارداری

علم مدرن هنوز بر روی مزایای آسافوتیدا در جلوگیری از بارداری کار می‌کند. اما از نظر تاریخی این ادویه گیاهی به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به کار می‌رود. در نتیجه اگر باردار یا شیرده هستید مراقب استفاده از این ادویه باشید.

                                                                                                                               بهبود هضم و گوارش

همان طور که قبلا گفته شد، آسافوتیدا اغلب برای افرادی که دچار گاز، کرم روده، IBS و سوهاضمه هستند تجویز می‌شود و اساسا هر اختلالی که بر دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد. و در کاهش درد، نفخ، یبوست، اسهال، زخم، و نفخ شکم اضافی همانند مسمومیت غذایی و مشکلات شکم جدی تر، مانند سرطان روده بزرگ موثر است.

                                                                                                                                       بالا بردن ایمنی

آسافوتیدا به عنوان یک ضد ویروس، آنتی بیوتیک، ضد التهاب و خلط اور، عمل کرده و برای درمان بیماری‌های تنفسی یک گزینه ایده‌آل است. با از بین بردن خلط اضافی از سیستم تنفسی  و خنثی کردن و باکتری‌ها یا پاتوژن که ممکن است در مناطق تنفسی وجود داشته باشند، به طور موثر سیستم ایمنی را بهبود داده و به شما اجازه می‌دهد که راحت نفس بکشید، حتی اگر بیماری هایی مثل آسم داشته باشید.

                                                                                                                               کاهش اختلالات عصبی

به نظر می‌رسد که لیست فواید آسافوتیدا ادامه دار است شما می‌توانید از این گیاه برای تسکین بدن و ذهن استفاده کنید و آن را یک درمان موثر برای تشنج، نوسانات روحی، اضطراب مزمن، افسردگی و استرس مورد استفاده قرار دهید. این یک مزیت بهداشتی به شمار می‌رود زیرا همه این اختلالات ممکن است سیستم کلی را تخریب کند اگر به درستی کنترل نشود.

                                                                                                                         درمان گوش درد و دندان درد

کاربرد سنتی دیگر آسافوتیدا درمان دندان درد و گوش درد است. برای این کار کافیست دهان را با آب و آسافوتیدا بشویید و برای درمان گوش درد نیز می‌توانید روغن نارگیل و ترکیب آسافوتیدا را داخل گوش بریزید. هر دوی این مزایا به خاطر اثرات ضد التهاب، ضد درد و ضد باکتری مفید و چند منظوره هستند.

                                                                                                                                      ضد صرع  و آرام بخش 

فواید شگفت‌انگیز سلامتی تنها محدود به روش‌های سنتی درمان سرفه و سرماخوردگی نیست. این ادویه دارویی قوی ضدصرع و یک روش طبیعی برای پیشگیری از بیماری‌هاست. با این حال، مراقب استفاده از آسافوتیدا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه علیه صرع باشید. در مواردی که بیماری صرع تایید شد باید به دنبال توصیه پزشکی باشید.                                                                                                                           

آسافوتیدا از دیرباز به عنوان آرام بخش  نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد می شود.و سابقه درمان کردن عفونت‌های مثانه و مشکلات شکمی دیگر را دارد. همپنین به علت داشتن خاصیت ضد اسیدی به عنوان یک عامل قلیای طبیعی عمل می‌کند یعنی اسیدهای بیش از حد در معده را رقیق کرده و مشکلات شکمی روده را نیز از بین می‌برد. بنابراین، این عامل ضد نفخ است که درد معده را تسکین می‌دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!