پاییز  و هوای سرد از راه رسیده و مثل همیشه سرفه و سرما را با خود به خانه‌های ما می‌آورد. اما یک درمان خانگی ساده وجود دارد که می‌تواند به تسکین سرفه و سرماخوردگی شما کمک کند. 

به گزارش سپتا، هنگامی که صحبت از عفونت‌های تنفسی به میان می‌آید، آسافوتیدا یکی از قدیمی‌ترین داروهای مورد استفاده است. از آنجایی که به عنوان یک محرک تنفسی عمل می‌کند، خلط آور بوده و برای رهاسازی بلغم و رفع احتقان قفسه سینه است. آسافوتیدا دارای اثر ضد التهابی و آنتی بیوتیکی قوی است که می‌تواند سرفه‌های مزمن خشک، سیاه سرفه، برونشیت و آسم را درمان کند. مطالعات نشان داده است که ترکیبات دارویی ضد ویروسی تولید شده توسط ریشه‌های گیاه آسافوتیدا می‌تواند H1N1 (ویروس آنفولانزای خوکی) را از بین ببرد و در حال تحقیق برای توسعه دارویی جدید علیه این ویروس است.

اگر از سرفه مداوم رنج می‌برید، نصف قاشق چایخوری پودر آسافوتیدا را با نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک و دو قاشق عسل مخلوط کنید. این را خوب مخلوط کنید تا به قوام کافی برسد این مخلوط را در دهان نگه دارید و اجازه دهید آب به آرامی در دهان آزاد شود. این مانند یک قرص طبیعی عمل کرده به تولید خلط کمک می‌کند تا ریه‌های احتقانی را پاک کند. این کار را حداقل سه بار در روز  انجام دهید تا شر از سرفه مولد خلاص شوید.

اگر سرفه خشک دارید، نصف قاشق چایخوری پودر آسافوتیدا را با نصف قاشق چایخوری آب زنجبیل تازه و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. هر سه ماده را خوب با هم مخلوط کنید. سه بار در روز یک قاشق میل شود. سعی کنید آب میوه را در دهان خود نگه دارید تا به آرامی در گلوی شما جاری شود. این کار خارش  گلو را تا حد زیادی  تسکین و سرفه را کاهش می دهد و در  نهایت  باعث بهبودی ودرمان سرفه خشک می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!