لوازم آرایشی از زمان‌های قدیم نقش بسیار مهمی داشته‌اند و به عنوان محصولاتی در نظر گرفته می‌شوند که به ایده‌آل بودن اندام زیبا کمک می‌کنند. بدن زیبا با زیبایی روح همراه بود و اعتقاد بر این بود که یک فرد زیبا نیز  نجیب است. در مقابل، زشتی مترادف شر و معصیت تلقی می‌شد. از این رو انسان قدیم با استفاده از گیاهان معطر و مواد معدنی مناسب، روغن های معطر، عطرها و لوازم آرایشی رنگی تهیه می‌کرد. در  دوره بین عهد باستان و عصر مدرن، زنان از درمان‌های زیبایی مفصل استفاده می‌کردند. متون سنت هیلدگارد بینگن، رویایی و عارف حاوی دستورالعمل‌های متعددی برای ماسک‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده و سفت‌کننده هستند.

.

به گزارش سپتا، گیاهان از زمان‌های قدیم توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از یک رژیم غذایی اساسی تا نقش عظیم آنها در زندگی فرهنگی و زیبایی شناختی داشت. گیاهانی با ویژگی‌های مراقبتی مطلوب که از دوران باستان استفاده می‌شدند، عبارتند از سیلفیون لاتین (Silphium)، آروگولا (Eruca sativa L.) و شاهی آبی (Nasturtium) از موارد ذکر شده، سیلفیون مورد توجه ویژه است ،زیرا منابع باستانی بارها از این گیاه در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها و همچنین عمل زیبایی آن یاد می‌کنند.

سیلفیون در پزشکی جهان باستان به عنوان یک گیاه منحصر به فرد وجود داشته است.  ارزش آن با وزن نقره اندازه گیری می‌شد و صادرات به بازارهای دنیای مدیترانه یک امتیاز سلطنتی بود. استفاده از  این گیاه در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد نای، کزاز، صرع، درد عصب سیاتیک، درد شکم و ریزش مو  آن را به موضوع تحقیقاتی تبدیل کرد. 

بر اساس گزارش‌های باستانی، گونه سیرنی و سیلفیوم، به احتمال زیاد منقرض شده بود. با این حال، گونه‌های مرتبط با خواص مشابه، از جمله سیلفیوم با نام مشابه، و همچنین: Laserpitium، Hittite و Asafoetida همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. محمدبن زکریای رازی (۸۶۵-۹۲۵) دو نوع هیلتیت (سیلفیوم) را توصیف کرده است .یکی خوشبو و دیگری متعفن همتای سیلفیون در دنیای مدرن، از نظر مورفولوژی، Ferula assa-foetida L است.

ماده فعال موجود در Ferula assa-foetida L. اسید فرولیک  است که معمولاً ۴-hydroxy-3-methoxycinnamic نامیده می‌شود.

FA). Ferula foetida L که این ترکیب برای اولین بار از آن جدا شد و نام آن از نام گیاه شناسی این گیاه گرفته شده است. در سال ۱۹۲۵، FA برای اولین بار به صورت شیمیایی سنتز شد و ساختار آن با روش های طیف سنجی تایید شد. این ترکیب دارای خواص مراقبت از پوست، ضد پیری و سفت کننده است . علاوه بر این، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و همچنین اثر سفید کنندگی و جلوگیری از تغییر رنگ پوست ناشی از پیری نور شناخته شده است. همچنین خواص تثبیت کنندگی در برابر ویتامین های C و E را نشان می‌دهد که در محلول های آبی به حضور اکسیژن، دمای بالا و اشعه UV حساس می شوند.

گفتنی است، اسید فرولیک اثربخشی این ویتامین ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، آخرین مطالعه نشان داد که روغن دانه Ferula assa-foetida L تأثیر سرکوب کننده قابل توجهی از رشد سلولی را بر روی خط سلول های بنیادی انسانی که باعث سرطان مغز می شوند، نشان می‌دهد.


امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!